Recenzie: Designing your life de Bill Burnett și Dave Evans

În ultima vreme, am încercat să schimb câteva elemente semnificative, iar Designing your life mi-a părut că are capacitatea să dea o mână de ajutor. Nu sunt o fană acărţilor inspiraţionale, cărţilor care promit că îţi vor schimba viaţa, însă apreciez ideile, modalităţile noi de organizare, o perspectivă la care nu m-am gândit anterior. După ce am extras ideile principale, mă descurc să rezolv situaţiile personale, nu simt nevoia să mă îndrume altcineva.

Conştientizarea şi curiozitatea sunt cadrele mentale specifice unui designer, iar pentru a atinge acea fericire despre care tot vorbim, un om ar trebui să facă designul unui vieţi (sau a unei componente din viaţă- sănătate, relaţii, carieră etc.), să facă schimbări, să testeze, altfel spus să caute formula ideală prin trial and error.

Proiectarea unei vieţi şi introducerea unor schimbări, a unor teste mi se pare o idee logică, însă mărturisesc că nu întotdeauna m-am ghidat după astfel de concepte şi am luat decizii diferite. O parte interesantă a cărţii este cea în care se discută despre Filosofia de Muncă versus Filosofia de viaţă, cum îmbinăm principiile personale cu principiile de la locul de muncă. Bineînţeles, dacă acestea nu sunt asemătoare, vor exista frustrări, nemulţumiri şi dezamăgire. Totodată, nu întotdeauna este uşor să găseşti echilibrul dintre ceea ce crezi, ceea ce susţii şi ceea ce ţi se cere să lucrezi. În carte este sugerat să treci aceste principii pe hârtie, încă nu am apucat să merg atât de în amănunt, însă cred că ar ajuta pentru identificarea divergenţelor.

De asemenea, se menţionează conceptul de flux, acel moment când eşti atât de pasionat de un lucru încât nu simţi trecerea timpului. Locul de muncă ar trebui să genereze astfel de momente măcar din când în când.

Eu mă declar mulţumită după lectura acestei cărţi, având în vedere aşteptările de la care am pornit. Am extras câteva idei, mi-am amintit care sunt aspectele pe care le ignor şi nu este ok, am confirmat că o schimbare recentă a fost o idee foarte bună. Designing your life e o carte pe care o voi păstra în ideea că mă pot întoarce la ea când am îndoieli în ceea ce privește proiecțiile mele.

Cartea o găsiți pe Libris, sper să vă placă!